Länsförsäkringar erbjuder utökat samtalsstöd till alla sina småföretagskunder!

Publicerad: 29/4, 2020

Många av länets företagskunder har det svårt just nu på grund av coronapandemin. De ekonomiska problemen kan komma snabbt och som i sin tur kan leda till mycket oro – både för sin egen del men också oro för hur de anställda mår. Därför utökar nu Länsförsäkringar möjligheten till samtalsstöd för alla sina småföretagskunder. Om du driver ett mindre företag och är företagskund hos Länsförsäkringar, antingen på försäkrings- eller banksidan, har du nu möjlighet att använda Samtalsstödet kostnadsfritt. Med Samtalsstödet erbjuds kunderna möjligheten att prata med en expert om sådant som tynger eller oroar dem.

Om du driver ett mindre företag och är företagskund hos Länsförsäkringar, antingen på försäkrings- eller banksidan, har du nu möjlighet att använda Samtalsstödet kostnadsfritt. Med Samtalsstödet erbjuds kunderna möjligheten att prata med en expert om sådant som tynger eller oroar dem.

- Tjänsten är till för att minska den egna oron och gjord så att man ska kunna vända sig till någon för att på så sätt förhindra att den växer till en kris, säger Ester Hofmann von Schantz, företagsrådgivare på Länsförsäkringar Gävleborg. Förr behövde man som företagare ha speciella produkter för att få tillgång till Samtalsstödet, men nu, under coronakrisen, öppnar vi alltså tillfälligt upp och erbjuder detta till alla våra småföretagarkunder. Oavsett om de är bank- eller försäkringskund.

Tjänsten innebär att de småföretagare som är kund hos Länsförsäkringar kan få stöd i frågor som till exempel rör ledarskap, kommunikation och HR, ekonomiska stödpaket eller juridiska frågor som uppstått till följd av pandemin.

- Samtalsstödet finns tillgängligt för alla våra företagskunder vardagar mellan 8-19, fortsätter Ester. För dig som är chef med personalansvar finns ett särskilt chefsstöd, där du kan få hjälp i medarbetar- och ledarskapsfrågor. Och är det så att även någon i din familj mår dåligt, kan man få stöd och råd även kring det.

- Det känns viktigt att vi som lokalt företag finns till hands och kan hjälpa våra kunder nu när det verkligen behövs, betonar Ester. Och så klart är tjänsten helt kostnadsfri för våra företagskunder, avslutar Ester.

Korta fakta om Länsförsäkringars samtalsstöd:
Tjänsten är öppen vardagar 08-19. Som företagskund får man tillgång till:

  • Chefsstöd (stöd i frågor som rör ledarskap, kommunikation och HR)
  • Ekonom (t.ex. vägledning kring stödpaket)
  • Jurist (juridiska frågor som uppstått till följd av pandemin)
  • Psykolog (personlig stöttning i en orolig tid)

Läs mer på Länsförsäkringars webbplats

Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Svar till ×

Inga kommentarer än...
Bli först att kommentera detta innehåll!

Skriv en ny kommentar