Dagens datum:

•••••

Prova på intranät och arbeta hemifrån.

Prova på intranät och arbeta hemifrån.

Prova på intranät och arbeta hemifrån

Publicerad: 23/3, 2020 av Joe Formgren

Det finns mängder av anledningar att börja digitalisera er verksamhet genom att skaffa ett enkelt, smart och socialt intranät. I dessa dagar kan det vara väl värt besväret att börja bekanta dig med alla fördelar som finns i ett modernt intranät. Här nedan beskriver vi några av dem.

Det viktigaste är att alla medarbetare kommer igång snabbt och enkelt samt hur mycket intranätet används. Det handlar om att fylla det med ett uppdaterat och relevant innehåll. Det kan ingen redaktör göra själv utan det gäller att få igång en så stor interaktion som möjligt bland alla medarbetare. Mindre mail, färre missförstånd, mer förståelse och betydligt större gemensam kunskap är bara några av de fördelar ni får med ett modernt intranät. Att ni sedan kan jobba hemifrån eller var ni än önskar i världen gör ju inte saken sämre.

Genom att använda Yodo CMS och Intranätet Online slipper ni tidsödande arbete att gå igenom vilka funktioner ni vill ha och det är således inget krävande utvecklingsprojekt när intranätet skall anpassas efter era önskemål. I princip så finns alla funktioner som ni kan tänkas önska som färdiga moduler i grunden samt att systemet enkelt kan integrera med Office 365, Google Drive, Skype, eller egna branschspecifika system liksom ekonomisystem som Hogia och Fortnox.

Intranätet Online förbättras och utvecklas hela tiden i och med att alla användare fungerar ju indirekt som medutvecklare. Kraven som ställs på ett modernt intranät idag är annorlunda än det som erbjöds för bara några år sedan. Då var det dyrt och krävande att utveckla en egen lösning. Genom att Yodo CMS baseras på en gemensam kärna kan vi klona och skapa ett skräddarsytt intranät till er verksamhet på ett par arbetsdagar.

Genom att välja Intranätet Online får ni ett intranät med kontinuerliga uppdateringar och ständig utveckling vilket garanterar er ett modernt och funktionellt intranät anpassat för framtiden. Det betyder att starta ett intranät inte är något stort och krävande projekt utan att det enkelt kan integreras i den löpande verksamheten.

Traditionella investeringar i egna IT-system är nästan omöjliga att budgetera då det dels blir en stor kostnad initialt liksom när nya funktioner skall utvecklas och komplettera. Det är också svårt att se vilka krav som kan komma att ställas på intranätet i framtiden då utvecklingen går allt fortare. Då är det både tryggt, säkert och inte minst ekonomiskt med ett enkelt och skalbart system som hela tiden utvecklas.

Med Intranätet Online får ni enkla och tydliga ekonomiska ramar. Ni får en låg startkostnad för ett skräddarsytt system med er egen logotyp och färger samt utbildning för de som skall administrera. Sedan betalar ni endast en låg kostnad per användare. Det gör det lätt för er att budgetera kommunikationskostnaderna då betalningsmodellen baseras på antalet administratörer och användare vilket gör att ni har en rörlig kostnad efter just era behov.

Vi gör allt som står i vår makt för att ni skall lyckas med ert kommunikationsarbete. Detta gör att vår support har en viktig och mycket prioriterad roll för att leverera snabb och bra support liksom att hela tiden fortsätta att utveckla hela tjänsten för att tillmötesgå våra kunders önskemål.

Nu har du läst om alla fördelar och är säker ganska intresserad av hur det fungerar i praktiken. Därför är du och gärna någon kollega varmt välkomna att prova på Intranätet Online direkt på vår supportsida.
Skapa ett eget kostnadsfritt konto och logga in direkt på https://intranatet.online
Väl mött att chatta live och online men vår support och andra som är intresserade av intranät.

Intranätet Online är utvecklat och marknadsförs av Svensk Webbservice: https://svenskwebbservice.se
Kontakta oss om ni är intresserade av ett eget intranät eller vill vara återförsäljare.
Telefon: 026-511 000
E-post: info@svenskwebbservice.se

Priser
Startkostnad inkl. egen grafik och anpassning utifrån standardfunktioner: 12.500:-
Hosting, utveckling, service och support. 195:-/mån
Administratörer 29:-/månad
Användare 9:-/månad

Moms tillkommer på priserna ovan.


Om Intranätet Online
Intranätet Online är vad som inom IT-världen brukar kallas för SaaS. Det står för Software as a Service, översatt till svenska betyder det ungefär ”Mjukvara som tjänst”. SaaS är en prenumerationsmodell som baseras på antalet användare och som driftas i molnet. Istället för att man köpa och utveckla egen mjukvara så hyr ni tjänsten under så lång tid ni självs önskar och har behov. Ingen bindningstid annat än innevarande betalningsperiod, vanligen månadsvis alternativt kvartalsvis.

Om Yodo CMS
Yodo CMS är marknadens smartaste publiceringssystem som tillåter dig att bygga professionella hemsidor enkelt, med eller utan erfarenhet. Yodo CMS erbjuder mängder av tilläggsmöjligheter där vi enkelt kan koppla på moduler som intranät, nyhetsbrev, e-handel, diskussionsforum, digital signage med mera.
Läs mera om Yodo CMS här https://yodo.se

Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Svar till ×

Inga kommentarer än...
Bli först att kommentera detta innehåll!

Skriv en ny kommentar

Om cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa används till och hur cookies kan undvikas. Vår webbplats är skapad med publiceringssystemet Yodo, och använder sig av så kallade "tillfälliga cookies" eller "session-cookies" som lagras tillfälligt och försvinner när du stänger ned din webbläsare.

Ifall du loggar in till vår webbplats, så används även så kallade "varaktiga cookies", som sparas på din dator i upp till trettio dagar, eller tills dess att du själv raderar dem. En varaktig cookie används också för att komma ihåg ifall du valt att stänga den ruta som informerar om att cookies används på webbplatsen.

Cookies används dels för att optimera webbplatsens funktion och anpassa den efter dina önskemål, dels för att kunna analysera statistik så att vi kan göra webbplatsen bättre för dig som besökare och kund. Webbplatsens funktionalitet är dock ofta, till viss del, beroende av tillfälliga cookies (exempelvis för att du ska kunna lägga artiklar i varukorgen, genomföra köp, för att du ska kunna hålla dig inloggad, eller för att förhindra spam i kontaktformulär).

Om du vill undvika cookies kan du konfigurera din webbläsare så att cookiefilerna inte laddas ner i din dator. Tillfälliga cookies är, som ovan framgått, dock nödvändiga för att navigera på vår webbplats.

Den data som lagras i våra cookies används endast för att rent tekniskt kunna möjliggöra användandet av våra tjänster. Vi sparar ingen personlig information i cookies på besökarens dator.

Utöver våra egna cookies så kan förstapartscookies från Google Analytics 4 (i enlighet med rådande GDPR-lagar) förekomma. Detta för att spara besöksstatistik, i syfte att kunna optimera vår webbplats och närvaro på nätet.

Ja eller Nej till cookies?

Du kan själv acceptera att ta emot cookies eller inte. Webbläsare som Internet Explorer, Firefox, Safari, Chrome och Opera tar emot cookies automatiskt, men du kan ändra dina personliga inställningar så att du inte accepterar Cookies. Om du väljer att stänga av möjligheten att ta emot cookies så kommer många webbplatser inte kunna ses eller utnyttjas maximalt.

Hur stoppar jag cookies?

Din webbläsare ger dig möjlighet att blockera cookies. Olika webbläsare och versioner av webbläsare fungerar på olika sätt, och kan skija sig åt i hur man ändrar dessa inställningar. Nedan finns länkar till instruktioner för några av de vanligaste webbläsarna:

Har du vidare funderingar kring hur cookies används på vår webbplats, vänligen kontakta oss!

Stäng

Denna webbplats använder cookies
Vi använder endast cookies i enlighet med rådande GDPR-lagstiftning för funktion och bästa möjliga upplevelse för den här webbplatsen.
Du behöver godkänna detta som besökare - Läs mer här »

Acceptera